U, de petitionaris
Whatsapp image 2021 09 01 at 15.52.01

Help ons veteranen en dienstslachtoffers in Doorn

3.237 ondertekeningen

Help veteranen en dienstslachtoffers hun veilige woonomgeving te behouden. Stop de verkoop en zet de verhuur door!

Wij

Veteranen, dienstslachtoffers en wie ze een warm hart toedraagt

constateren dat:

• In Doorn staan op het terrein van het Nederlandse Veteranen Instituut 18 woningen in de verhuur ten behoeve van dienstslachtoffers en veteranen.
  • Door een recente wijziging in ons bestemmingsplan zijn dit nu geen zorgwoningen meer en dreigt verkoop door de verhuurder Heuvelrug Wonen.
  • De huidige wachtlijst telt 118 personen
  • Momenteel zijn er 2 lege woningen die de verhuurder nu wil verkopen.

en verzoeken

Zorg voor de veteranen en dienstslachtoffers en voorkom verkoop van hun veilige woonomgeving! Help het te behouden, zodat de veteranen en dienstslachtoffers op de wachtlijst ook veilig kunnen wonen.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
minister
Petitieloket:
Einddatum:
07-06-2023
Petitionaris:
Arnold Frijlink
Organisatie:
Bewonersvereniging BBB
Website:

Ondertekeningen

Handtekeningen aangeboden

Eindelijk was het dan zover. Door tussenkomst van de veteranenombudsman, Reinier van Zutphen, hebben we op 7 juni 2023 de handtekeningen aan kunnen bieden aan de voorzitter en leden van de Vaste Commissie van Defensie. We hebben uitgelegd wat er is gebeurd op het terrein van het NLVi en hoe helend het wonen in een prikkelarme omgeving kan zijn onder gelijkgezinden.

Onderstaand de link naar de facebook pagina van de Veteranenombudsman.

(https://www.facebook.com/photo?fbid=641012604719407&set=a.156796033141069).

23-06-2023

Informatie bijeenkomst 30 november 2021

Onze dank gaat uit naar Paul Hoefsloot en het NLVi voor het bieden van een plek voor de bijeenkomst en de bemiddeling tussen de partijen. Paul Hoefsloot heeft beloofd ons te blijven steunen in onze strijd en ziet de noodzaak in van het bestaan van een plek waar dienstslachtoffers en veteranen in alle rust kunnen wonen.

We hebben lang uitgekeken naar 30 november om eindelijk geïnformeerd te worden over alle ontwikkelingen, maar helaas hebben we ons gestelde doel “verminderen onrust en behouden terrein enz.” niet gehaald.

+Lees meer...

Dat had diverse oorzaken. De gesprekken verliepen via videoverbinding en tijdsgebrek. In feite hebben we alleen aan Heuvelrug Wonen onze vragen kunnen stellen. Zoals toegezegd proberen we bij alle partijen nog een vervolgafspraak te maken. Heuvelrug Wonen en NLVi staan al gepland. Er zijn een aantal zaken duidelijk geworden. 1. Onze woningen en appartementen zijn sociale woningen waar wettelijke regels van toepassing zijn. 2. De doelgroep op het terrein krijgt geen voorrang meer.

Heuvelrug Wonen wil meewerken onze doelstelling te behalen en met een 3e partij onderhandelen. De gemeente gaat verder onderzoeken of alles correct verloopt volgens het bestemmingsplan. De nieuwe voorzitter van de BNMO stelde ook kritische vragen. Wij gaan nu proberen om voor 1 januari alle betrokken partijen individueel een vervolgoverleg te houden om op alle overige vragen antwoord te krijgen. Tevens zijn zowel de ombudsman en de IGK nog voor ons aan het werk.

Het is de bedoeling als de gesprekken gevoerd zijn om in januari een moment te kiezen om de handtekeningen aan te bieden. We denken nu aan de minister van defensie.

02-12-2021

Besloten informatie bijeenkomst met betrokken partijen (30 november)

Dinsdag 30 november hebben de bewoners van de patiowoningen en het Woonoord dan eindelijk een informatie bijeenkomst met de betrokken partijen bij het NLVi. Voor zover wij weten zijn daar aanwezig; Gemeente Utrechtse Heuvelrug, IDBB, woningcorporatie Heuvelrug Wonen, Silverein, BNMO, NLVi, V-fonds, IGK, en de ombudsman. We hopen die dag meer duidelijkheid te krijgen over de gang van zaken betreffende onze woonomgeving.

+Lees meer...

We houden u op de hoogte.

20-11-2021